Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
MÔŽETE MAŤ IHNEĎ NA PREDAJNI: | |
Nademlejnská - eshop | 1 ks |
Utorok 30.04. môže byť u Vás |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuBlackburn Buccaneer S.2 bol palubné útočné a taktické bombardovacie lietadlo, zaradené do služby od roku 1962 v Royal Navy a Royal Air Force. Vo svojej dobe bolo zameraním považované za jeden z najlepších strojov vôbec. Tento stroj kráľovské letectvo využívalo do roku 1994.
Informácie o predlohe:
Mocný Blackburn Buccaneer bol v období studenej vojny jedným z najschopnejších lietadiel pre operácie v malých nadmorských výškach. K britskému Kráľovskému námorníctvu nastúpil v roku 1962, aby sa postavil značnej hrozbe masívneho rozpínavého programu sovietskeho námorníctva. Briti vtedy uvažovali tak, že než aby sa museli vysporiadať s ochromujúcim nákladmi, ktoré by znamenala stavba nových lodí schopných Sovietom čeliť, použijú svoj nový útočný tryskáč, aby potápal sovietske lode kombináciou konvenčných a jadrových zbraní. Buccaneer dokázal letieť extrémne vysokou rýchlosťou aj v malej výške, vďaka čomu sa osvedčil ako ideálne lietadlo, ktoré zvládlo udržať štáty Varšavskej zmluvy v pohotovosti, a to aj napriek tomu, že efektivita prvých kusov bola ešte značne ovplyvnená malým výkonom dvojice motorov de Havilland Gyron Junior.
Buccaneer, ktorý operoval z paluby relatívne malých britských lietadlových lodí, musel byť tvrdý a jeho odolnú konštrukciu, ktorú Blackburn navrhol veľmi prakticky, podčiarkoval nemenej účinný spôsob jeho výroby a testovacie postupy. Nové stroje sa stavali v Brough, kde mala spoločnosť Blackburn Aviation svoje sídlo, a každý dokončený kus sa prepravoval po ceste vlečený ťahačom na jeho vlastnom podvozku. Než tak mohol podstúpiť záverečnú kontrolu a letové skúšky, ušiel cestou k firemnej základni Holme-on-Spalding Moor okolo 16 míľ po krivolakých vidieckych cestičkách cez mosty s prudkými zákrutami.
Verzia Buccaneer S.2 priniesla riešenie väčšiny problémov, ktoré prvým modelom bránili v plnom rozsahu ich potenciálu. Jednalo sa o značne vylepšenú platformu. Dostala upravené krídla, väčšiu kapacitu palivových nádrží a dvojicu silných motorov Rolls Royce Spey. Tento nový variant znamenal pre Fleet Air Arm akvizíciu naozaj výnimočného útočného lietadla, ktoré vo svojej hlavnej úlohe operovať v malých nadmorských výškach naozaj excelovalo. Z radu jeho funkcií bol pre stroj lietajúci primárne nad vodou užitočný obzvlášť špeciálny typ katapultovacieho sedadla - v prípade núdzového pristátia na mori sa dokázalo vystreliť, aj keď sa už lietadlo potápalo pod vodu. Keď Kráľovské námorníctvo v roku 1978 odstavilo svoje väčšie lietadlové lode, boli jeho tak obľúbené Buccaneery odovzdané do starostlivosti Kráľovského letectva, ktoré už dlho obdivovalo množstvo predností tohto stroja a za nový prírastok do svojho inventára bolo veľmi vďačné. V čase svojej najväčšej slávy na konci 70. rokov slúžil Blackburn Buccaneer hneď v šiestich perutiach Royal Air Force.
Špecifikácia modelu:
Farebná schéma A:
Farebná schéma B:
Nutné dokúpiť:
59 položiek
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.