Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
MÔŽETE MAŤ IHNEĎ NA PREDAJNI: | |
Nademlejnská - eshop | 1 ks |
Štvrtok 05.12. môže byť u Vás |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuStavebnica vysokovýkonného termického vetroňa (alebo motorového vetroňa) s rozpätím 2540 mm pre pohon 300–450W striedavým elektromotorom. Veľmi ľahká klasická celobalzová konštrukcia z CNC vyrezávaných dielov, trup s laminátovou gondolou a uhlíkovým chvostovým nosníkom. Ovládané krídelká, vztlakové klapky, smerovka a výškovka. Stavebnica obsahuje diely trupu pre verziu vetroň aj elektroliet.
Starí vetroniari hovorievali, že poriadny model začína od rozpätia dva a pol metra alebo 100 palcov... S Cumulom 100 sa môžete ľahko presvedčiť, že mali úplnú pravdu! Výkonný termický vetroň patrí v hangári rekreačného modelára k tým najvďačnejším strojom – nič sa nevyrovná pokojným relaxačným letom za miernych podmienok, krúženie v termike pod obláčikmi, tichému poletovaniu v podvečernom kľude, kedy sa môžete posadiť a prizerať tomu, ako váš elegantný ...
Cumul 100 ale vie oveľa viac – vďaka plne mechanizovanému krídlu s krídelkami a klapkami sa môžete dôkladne vyšantiť pri jeho nastavovaní a plne využiť možnosti vašej počítačovej RC súpravy. Letové režimy na zvýšenie prenikavosti pri vyhľadávaní termiky alebo na zvýšenie vztlaku pri krúžení v stúpavom prúde, úžasne účinná butterfly brzda na pristátie „na pätníku“ – to je len pár možností, ako si lietanie s Cumulom 100 naozaj užiť. A pokiaľ máte v sebe súťaživého ducha, Cumul 100 vyhovuje pravidlám medzinárodnej kategórie FAI F5J alebo národných tried RCEP/RCEN/RCEV.
Cumul 100 je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý si chce postaviť naozaj výkonný model pre rekreačné aj súťažné lietanie. Vďaka premyslenej konštrukcii s CNC vyrezávanými dielmi opatrenými výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako diely puzzle skladačky, ide stavba veľmi rýchlo a ľahko.
S Cumulom 100 sa nestratíte v súťažiach kategórie F5J alebo v rôznych „enduro“ triedach. Stavebnica obsahuje diely trupu pre čistý vetroň aj elektrolet. Cumul 100 je stále relatívne jednoduchý model, ale nie je určený pre začiatočníkov.
Prednú časť trupu tvorí laminátová gondola s odnímateľným krytom pre dokonalý prístup k servom smerovky a výškovky uloženým v preglejkovom lôžku, prijímači a popr. motora, regulátora a pohonnému akumulátoru.
Pre ľahkú úpravu gondoly na inštaláciu elektromotora je súčasťou stavebnice aj preglejkový prípravok na odrezanie špičky trupu. Chvostovú časť trupu tvorí nosník z uhlíkovej rúrky s vlepeným pylónom s jadrom z ľahkej preglejky plátovaným balsou na upevnenie vodorovnej chvostovej plochy. Súčasťou stavebnice je aj nastaviteľný vlečný háčik.
Trojdielne krídlo s profilom AG 40-42 je klasická konštrukcia s balzovými rebrami a tuhým poťahom torznej skrine. Hlavný nosník je tvorený pásnicami zo smrekových líšt s balzovou stojinou, čo zaručuje vysokú pevnosť kostry pri veľmi nízkej hmotnosti.
Uši s elegantnými wingletmi sa k centroplánu pripájajú uhlíkovými spojkami a duralovými vymedzovacími kolíkmi. Klapky a krídelká sú ovládané nezávisle štyrmi servami pomocou krátkych drôtových tiahel. K trupu sa krídlo upevňuje dvoma plastovými skrutkami.
Chvostové plochy sú doskové, lepené z CNC vyrezávaných balzových dielov. Pre ľahkú prepravu je vodorovná chvostová plocha odnímateľná, upevňuje sa 2 plastovými skrutkami. Kormidlá sú ovládané drôtovými lanovodmi.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou (napr. transparentnou fóliou Kavan alebo Oracover pre rýdzo rekreačné lietanie. Ak staviate súťažný stroj, prednosť má ľahšia fólia Oralight alebo podobné materiály.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej sedemkanálovú RC súpravu. Na rekreačné lietanie vyhovie dobrá 15–20g mikroserva s kovovými prevodmi a ťahom aspoň 2,5 kg/cm. Pre športové a súťažné lietanie by ste nemali váhať s inštaláciou silných a rýchlych mikroserv, ako sú Kavan GO-1023MG pre krídelká a klapky a Kavan GO-1020MG/GO-1021MG pre smerovku a výškovku (v stavebnici dodávanej lôžka sú „šité na mieru“ servom).
Na napájanie palubnej elektroniky súťažného vetroňa je ideálny LiPo dvojčlánok s kapacitou 800–1000 mAh.
Na pohon elektrickej verzie budete potrebovať 300–450 W striedavý elektromotor s priemerom 28 mm. Naše prototypy lietajú s motormi Kavan C2836-1120 a Kavan PRO 2836-1050 s vrtuľou 10×6“ s 32mm vrtuľovým kužeľom a regulátormi Kavan R-40SB Plus alebo Kavan PRO-40SB s napájaním z 3S LiPo akumulátorov 11,1 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30C pre rekreačné a 40C pre súťažné lietanie.
Obsah balenia
Balenie obsahuje CNC vyrezávané balzové a preglejkové diely, nosníky a balsové dosky na tuhý poťah, laminátovú trupovú gondolu, uhlíkový trubkový chvostový nosník, sadu príslušenstva, hárok samolepiacich odtlačkov, stavebný plán v mierke 1 : 1 a návod.
Rozpätie [mm] | 2540 |
Dĺžka [mm] | 1435 |
Hmotnosť od [g] | 750 |
Ovládané funkcie | S, V, K (2), M, F (2) |
Náročnosť stavby | S2 |
Náročnosť pilotáže | P1 |
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.