Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
Cena v e-shope s DPH: | 252,79 € |
Na sklade
Piatok 08.11. môžete mať v centrálnej predajni Nademlejnská Pondelok 11.11. môže byť u Vás |
|
|
Kúpiť |
Kúpiť |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuRovnako ako je Piper Cub neodmysliteľným symbolom športového lietadla 30. a 40. rokov, od 50. rokov do súčasnosti, sú ikonou všeobecného a športového letectva lietadlá značky Cessna. Od roku 1956 už bolo vyrobených viac než 24 000 rôznych verzií stroja s tradičným názvom Skylane. Počas celej tej dlhej doby sa menili motory, vnútorné vybavenie aj konštrukcie, ale charakteristické rodové rysy hornoplošníka s trojkolesovým podvozkom, rozmerná a bohato presklená kabína a plochý motor v predku, zostávajú stále na prvý pohľad ľahko rozpoznateľné.
Nové vylepšené prevedenie Cessny 182 ide zase o kus ďalej v posúvaní limitov modelov zhotovených z penového EPP. Dnes už rozpätie 1 400 mm neprekvapí, ale tentoraz sme si dali naozaj záležať na maketovom vzhľade. Máme tu elegantnú kabínu s dymovými sklami, prepracovaný podvozok, krídlo s ovládanými krídelkami a klapkami a funkčné osvetlenie s navigačnými svetlami a antikolizným majákom. Veľké rozmery, atraktívny vzhľad, maketové detaily, príjemné letové vlastnosti - proste ideálny rekreačný model pre každého, kto už zvládol pilotáž školských modelov, ako sú Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500 ...
Trup modelu z penového EPP je dodávaný s namontovaným striedavým motorom s rotačným plášťom (triedy AXI 2814 alebo RAY C3536), s osadeným striedavým regulátorom a servami smerovky a výškovky. V spodnej časti trupu sa nachádza priestor pre akumulátory ľahko prístupný vďaka odnímateľnej plastovej krytke. Cessna bude potrebovať Li-Poly trojčlánky aspoň 1800 mAh so zaťažiteľnosťou 20C, ale "uvezie" aj väčšie trojčlánky 2000-3300 mAh, s ktorými sa doba letu náležite predĺži. Motorový kryt z EPP je snímateľný, upevnený dvojicou magnetov po stranách.
Chvostové plochy z EPP sa upevňujú vlepením do vylisovaných výrezov a drážok v trupe pomocou kontaktného lepidla dodávaného v stavebnici alebo stredným sekundovým lepidlom. Servá smerovky a výškovky sú prístupné po odstránení krytky s magnetickým uzáverom na spodnej strane trupu za kabínou.
Krídlo takisto z penového EPP s polosúmerným profilom je dvojdielne, spojené trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu sa upevňuje vpredu dvomi kolíkmi a vzadu dvomi skrutkami. Krídelká aj klapky sú ovládané vždy dvoma servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Pred pripojením tiahel odporúčame kormidlá "rozpohybovať" opakovaným opatrným vychyľovaním hore a dole, resp. vľavo a vpravo.
Trojkolesový podvozok s ovládanou prednou nohou je drôtový, s elegantnými plastovými krytmi ("papučkami"). Ovládané sú krídelká, klapky, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom šesťkanálovú, ale radšej sedemkanálovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie serv krídeliek i klapiek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; pre začiatok odporúčame 10-20% - tj. výchylka krídelka dole je trochu menšia v porovnaní s výchylkou hore. Týmto spôsobom sa spríjemní ovládanie modelu, ktorý bude mať menšiu tendenciu vyplavávat zo zákruty. Podobný účinok môžete dosiahnuť aj pomocou mixu krídelká-smerovka. Svetlá nevyžadujú žiadny osobitný kanál pre ovládanie, pre napájanie sa zapájajú do voľného kanála prijímača, alebo pomocou Y-kábla, napr. do kanála smerovky.
Cessna 182 je určená pre mierne pokročilých modelárov. Model, ako polomaketa športového "bdebničkovitého" hornoplošníka, vás zoznámi s niektorými vlastnosťami, ktoré sú pre podobné stroje typické - bude od vás požadovať správne koordinované ovládanie modelu smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keby ste našli" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo (polo) maketou akéhokoľvek druhu. Pekne si zvykajte, že kniple na vysielači nie sú pre ozdobu, ale na to, aby sa správnym spôsobom a v správnu chvíľu používali. Je to od nás kruté, ale neskôr nám za to budete vďační. Jej doménou je samozrejme pokojné poletovanie, ktoré dá vám aj kolegom na letisku dosť času na vychutnanie jej ladných tvarov, ale po menšom "rozbehnutí" spoľahlivo zvláda premet, súvratové zákruty a sudový výkrut. Proste športový hornoplošník, ako má byť!
ARF stavebnica obsahuje:
hotový model so striedavým motorom, trojlistou vrtuľou s kužeľom, regulátorom otáčok a 6 servami, sadou drobného príslušenstva a predlžovacích káblov, kontaktným lepidlom na EPP a návod.
Rozpätie [mm] | 1400 |
Dĺžka [mm] | 1100 |
Hmotnosť [g] | 1500 |
Plocha krídla [dm2] | 27 |
Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
Stavebná náročnosť | S1 |
Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
ARF stavebnica | |
Motor | *C3536-KV900 |
Regulátor | *striedavý 30 A |
Vrtuľa | *11x9E" trojlistá |
Akumulátor | RAY G3 11,1 V 2200 mAh |
Servá | *6x mikro |
RC súprava | min. 6 kanálov, radšej 7 |
*) Súčasť ARF stavebnice |
10 položiek
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.