Všetko o nákupe
Pecka modelár
↑
© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2024. Všetky práva vyhradené.
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potrebujete pomoci?
Vážení zákazníci, prevzatie tovaru prostredníctvom výdajného miesta DPD je aktuálne možné pri objednávke s platbou vopred (platobná karta on-line alebo prevodom). Prevzatie tovaru dobierkou nie je podporované.
Je nám ľúto, ale predaj produktu už skončil. Prehliadnite si podobné predávané produkty v kategórii:
Výrobca: | Pelikán | |
Kód tovaru: | 4ST1479-ARF | |
Neviete si rady s výberom? Nie sú Vám niektoré parametre jasné? Napíšte nám Vašu otázku a my Vás s odpoveďou kontaktujeme.
Poslať otázkuPrakticky hotový model školského motorového vetroňa z takmer nezničiteľného extrudovaného penového polypropylénu (EPP) so striedavým motorom. Ovládaná smerovka, výškovka, krídelká. Osadený striedavý motor, regulátor a 4 servá.
ALPHA 1500 už nie je na oblohe sama! K elegantnému motorovému vetroňu sa pripája odolná a húževnatá ťažná kobylka BETA 1400. Spoľahlivý školský a cvičný ťahúň uspokojí začínajúcich pilotov, ktorých prevedie od úvodného osekávania pristávacej plochy až k základným akrobatickým obratom a termickému plachteniu. Rovnako tak poteší rekreačných víkendových letcov, ktorým poskytne skladný a ľahko prepraviteľný model pre dokonale relaxačné polietanie.
BETA 1400 je školský a cvičný motorový vetroň z vysoko odolného extrudovaného polypropylénu EPP poháňaný striedavým motorom. Vďaka svojej koncepcii s motorom uloženým na pylóne za krídlom veľmi dobre odoláva hrubšiemu zaobchádzaniu a znáša aj tvrdšie zapichnutie predku do rodnej hrudy, ktoré by u klasických modelov s motorom v predku viedli prinajmenšom k poškodeniu vrtule.
Trup s namontovaným striedavým motorom (s rotačným plášťom, CD2622) uloženým v pylóne za krídlom s pevnou vrtuľou, osadeným regulátorom 20 A a servami smerovky a výškovky je vylisovaný z penového EPP. Kryt kabíny je odnímací s magnetickými uzávermi. Dvojdielne krídlo je tiež vylisované z EPP, krídelka sú ovládané 2 servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Polovice krídla sa spájajú uhlíkovou rúrkovou spojkou. Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú vylisované z EPP, sú ovládané pomocou drôtových lanovodov. Chladeniu motora napomáha vstup chladiaceho vzduchu v nábežnej časti pylónu, chladiaci vzduch prúdi kanálmi okolo plášťa motora.
Príprava k letu zahŕňa iba prilepenie chvostových plôch (stredným sekundovým lepidlom), nasadenie polovíc krídla, zapojenie prijímača a pripojenie pohonného akumulátora. Ovládané sú krídelká, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom štvorkanálovú RC súpravu. V tom prípade sa obe servá krídeliek zapájajú pomocou Y-kábla (súčasťou stavebnice) do jedného kanála. Pri zapájaní prijímača sa riaďte návodom na obsluhu vašej RC súpravy. Ideálne je, ak máte aspoň päťkanálovú počítačovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie serv krídeliek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; pre začiatok odporúčame 50%, tzn. výchylka krídelka dole je polovičná v porovnaní s výchylkou hore.
Užitočné je tiež je mixovať krídelká tak, aby sa súčasne vychyľovali nahor vo funkcii aerodynamické brzdy pre uľahčenie pristátia. To oceníte na menších pristávacích plochách a zvlášť pri lietaní na svahu. Pri nastavovaní aerodynamických bŕzd dbajte na to, aby aj pri plnom vychýlení krídeliek nahor vo funkcii brzdy bola zachovaná možnosť ich plnej výchylky hore v úlohe krídeliek.
BETA 1400 je určená pre začiatočníkov pod dohľadom skúseného pilota, rovnako ako pre všetkých tých, ktorí si chcú pekne rekreačne polietať. Jej letové vlastnosti sú príjemné a nezáludné. Model vás zoznámi s plnohodnotným riadením modelu okolo všetkých troch osí. Naučí vás správne koordinovať riadenie smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keby ste našli" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo polomaketou akéhokoľvek druhu.
Zmenou pomeru dĺžok pák na servo a kormidlo môžete nastavovať veľkosti výchyliek vo veľkom rozmedzí. Začiatočník začne s malými výchylkami, bezpečnými aj pri nadmernom "kormidlovaní"; skúsený pilot si nastaví veľké, umožňujúce aj trošku tej základnej vetroňovej akrobacie - premety, sudové výkruty, súvratové zákruty idú Bete celkom dobre! Výkon motora je dostatočný pre veľmi živé stúpania, model pritom nie je nadmerne premotorovaný, čo by mohlo robiť problémy začínajúcim pilotom. BETA 1400 vie využiť aj nie príliš silnú termiku a na oblohe dokáže vydržať "celé veky".
Pre napájanie Bety 1400 budete potrebovať trojčlánkový LiPo akumulátor 11,1 V s kapacitou aspoň 1300 mAh (zaťažiteľnosť 20C). Model ale bez problémov "uvezie" trojčlánky až do cca 2200 mAh.
Obsah balenia
Balenie obsahuje trup vylisovaný z EPP s namontovaným striedavým motorom, pevnú vrtuľou 5×4", regulátorom otáčok 20 A a 2 servami, krídlo vylisované z EPP s inštalovanými 2 servami, chvostové plochy z EPP, uhlíkovú rúrkovú spojku krídla a podrobný návod k stavbe a lietania.
Nastavovanie regulátora Beta 1400 Mk.II (s priehľadnou kabínou)
Regulátor umožňuje zapnúť alebo vypnúť brzdu vrtule. Pri nastavovaní postupujte nasledovne:
Nastavovanie regulátora Beta 1400 Mk.III (s priehľadnou kabínou a upevňovacími skrutkami krídla)
Regulátor umožňuje zapnúť alebo vypnúť brzdu vrtule. Pri nastavovaní postupujte nasledovne:
Upozornenie: Podľa Nariadenia Komisie v prenesenej právomoci (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a o prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a Výkonného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pre prevádzku bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (klasické modely lietadiel, multikoptéry, drone), ktoré majú hmotnosť vyššiu ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný senzor schopný akokoľvek zachytávať osobné údaje, povinní sa registrovať (v SR na Úrade pre civilné letectvo).
Rozpätie [mm] | 1420 |
Dĺžka [mm] | 940 |
Hmotnosť [g] | 650–720 |
Plocha krídla [dm2] | 24,5 |
Ovládané funkcie | S, V, K, M |
Stavebná náročnosť | S0 |
Náročnosť pilotáže | P1, P2 |
6 položiek
Táto webová stránka používa cookies
S cieľom zlepšiť naše služby používame na tejto webovej stránke súbory cookies. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania webovej stránky.