Lackawanna remorkér 838mm

Náhľad produktu - Lackawanna remorkér 838mm

Dostupnosť:
Na sklade u dodávateľa

Cena v e-shope s DPH: 297,69 €
Cena na predajni: 313,33 €
+
Výrobca: Dumas
Kód tovaru: 4SP1251

Popis produktu

Stavebnica remorkéra 838 mm v rozsype pre pokročilých. Plastový trup a nadstavby s predseknutými dielmi, laserom vyrezávané preglejkové a balzové diely, množstvo maketových doplnkov z kovu a plastov, pre motor radu 500.

Remorkér Lackawanna bol postavený v lodenici J. H. Dialogue and Sons v Camdene v štáte New Jersey. Loď mala dĺžku 137 stôp, poháňal ju parný stroj s výkonom 950 HP napájaný z dvoch kotlov. Loď patrila spoločnosti Delaware, Lackawanna & Western Railroad, ktorá ťažila a predávala antracit. Aby dokázala vyššiu kvalitu antracitu a "používateľskú príjemnosť" oproti obyčajnému uhliu, bola Lackawanna natretá bielou farbou - pretože antracit predsa nemaže a nepráši! Nebola to tak úplne pravda, takže neustále upratovanie a umývanie bolo nevyhnutné pre udržanie nepoškvrnenej lodi i firemného image. 15. augusta 1915 s tromi bárkami vo vleku, sa počas snehovej búrky Lackawanna zrazila s iným remorkérom v Nantucketskej úžine pri pobreží štátu Massachusetts. To jest v miestach, kde sa stretáva teplý Golfský prúd s ľadovým arktickým Labradorským prúdom - preto ten sneh v auguste. Aby sa predišlo úplnému potopeniu, posádka s loďou nabehla na breh. V roku 1916 bolo rozhodnuté, že sa záchrana lode nevyplatí a bola definitívne potopená. Dnes je obľúbeným cieľom amatérskych i profesionálnych potápačov.

Stavebnica pobrežného remorkéra v rozsype pre pohon elektromotorom radu 500 pre mierne pokročilých staviteľov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie - ale samozrejme starostlivá a trpezlivá práca je v lodnom staviteľstve nevyhnutná pre dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné sekundové lepidlo, epoxyd a lepidlo na lepenie plastikových modelov. Vlastná stavba prebieha podľa trojpohľadového výkresu v skutočnej veľkosti zachycujúceho vonkajší vzhľad lode. Jednotlivé stavebné kroky sa vykonávajú podľa perspektívnych výkresov zobrazujúcich detailne konštrukciu danej časti lode, vybrané kľúčové kroky a zhotovovanie doplnkov, ako sú napríklad zábradlie alebo rebríky, uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1. Pre konečný farebný finiš budú na malé plochy vyhovovať napr. akrylové farby na plastikové kity, väčšie plochy trupu potom môžete nastriekať vhodným sprejom na karosérie.

Trup je tvorený dvojdielnym vákuovým výliskom z plastu (kompaktný polystyrén) s vnútornými výstuhami z laserom vyrezávaných preglejkových a balzových dielov a dielov predseknutých z mikropenových PVC dosiek (- z tohto materiálu je aj paluba). Nadstavba má opäť kostru z laserom vyrezávaných preglejkových a balzových dielov, vonkajšie steny sú z predseknutých plastových dielov. Vďaka tomu odpadá časovo náročné plankovanie, tmelenie, brúsenie a lakovanie obvyklé u lodí s celodreveným trupom. Tiež nadstavby idú "rýchlo od ruky", nemusíte bojovať s všelijako sa krútiacimi a nepadnúcími vákuovaným dielmi, ako ste to možno zažili u vakuformových stavebníc.

Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, odlievaných z bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať napr. doplnením zasklených okien (v základnom prevedení sú okná naznačené samolepkami) a vnútorného vybavenia, funkčného osvetlenia atď. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať.

Pre pohon lode slúži elektromotor radu 500 alebo 600 (nie je súčasťou stavebnice), napájaný zo šesťčlánkového NiMH alebo NiCd akumulátora (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10) či 6 čl. oloveného akumulátora. Lodný hriadeľ s puzdrom a spojkou je tiež potrebné dokúpiť - veľmi vhodné sú kompaktné hriadele s priamou spojkou a prírubou pre upevnenie motora. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora.

Ak budete chcieť dodržať maketový priemer lodnej skrutky (1.75"), bude treba elektromotor doplniť prevodovkou 2:1 - napr. Graupner Multispeed # 1114.20. Pre tento prípad môžete tiež dokúpiť originálnu sadu Dumas 4SP2368 obsahujúcu hriadeľ s puzdrom, kardanovú spojkou a kovovú trojlistú lodnú skrutku 1,75" (44 mm).

Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok aspoň 30A (podľa motora) a jedno štandardné servo pre kormidlo.

Stavebnica obsahuje:

Vákuové výlisky trupu a záchranných člnov, laserom vyrezávané balzové a preglejkové diely, dosky z mikropenového PVC s predseknutými dielmi, smrekové a plastové nosníky a tyčinky, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, sadu samolepiek, výkres lodi v mierke 1:1, obrázkový návod k stavbe.

Technické informácie

Dĺžka [mm] 838
Šírka [mm] 155
Výška [mm] 490
Ovládané funkcie M,LK
Stavebná náročnosť S2,S3
Náročnosť pilotáže P1

Odporúčaný pohon a RC vybavenie:

  ECO Morský vlk
Motor Speed 500E s vodným chladením Speed 500 7,2V s vodným chladením
Prevodovka nie Graupner Multispeed 2:1 #1114.20
Regulátor Graupner #2880 NAVY V30R Graupner #2880 NAVY V30R
Lodná skrutka 3-listá 35 mm #2308.35 3-listá 44 mm*
Akumulátor Nosram 7,2 V 2200 mAh NiMH Nosram 7,2 V 3000 mAh NiMH
Servá 1x HS-311 1x HS-311
RC súprava min. 2 kanály
*) Súčasť doplnkovej sady príslušenstva #2368

Otázka k produktu: Lackawanna remorkér 838mm

Kód tovaru: 4SP1251

Text otázky

Získajte dopravu zdarma

pri objednávke nad 100 €

© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2020. Všetky práva vyhradené.