Mount Washington riečny parník, ABS trup 1130mm

Náhľad produktu - Mount Washington riečny parník, ABS trup 1130mm

Dostupnosť:
Na sklade u dodávateľa

Cena v e-shope s DPH: 696,31 €
Cena na predajni: 732,94 €
+
Výrobca: Dumas
Kód tovaru: 4SP1235

Popis produktu

Bočnokolesový riečny parník 1 130 mm v rozsype pre skúseného staviteľa. Trup a nadstavby z plastov, predseknutých a laserom vyrezávaných preglejkových dielov a balzových a smrekových planiek. Množstvo maketových doplnkov z kovu, dreva a plastov.

Pasažiersky bočnokolesový parník Mount Washington bol spustený na vodu roku 1872. Od tej doby neúnavne slúžil na jazere Winnipesauke v štáte New Hampshire (tretie najväčšie jazero v štátoch pri východnom pobreží USA, 179 km2, dĺžka 34 km, 253 ostrovov, max.hloubka 65 m) až do 23. decembra 1939, kedy bol zničený ohňom, ktorý sa na neho preniesol z pevniny pri obrovskom požiari blízkych železničných dielní. Bez ohľadu na úsilie hasičských zborov z niekoľkých okolitých miest (hasiči natiahli na 1500 metrov hadíc!) A obetavosť dobrovoľníkov, ktorí hákmi a sekerami rozbili ľad väzniaci loď, Mt. Washington nemohol kotvisko opustiť pre nízky stav vody, a vyhorel až po čiaru ponoru. Počas svojej dlhej kariéry na okružnej trase okolo jazera prepravoval až 60 000 pasažierov ročne. Preslávená bola úroveň kuchyne v palubnej reštaurácii, ktorú dobové správy z konca 19. storočia porovnávajú s najvýznamnejšími podnikmi v New Yorku a New Orleans. Mount Washington mal dĺžku 187 stôp a šírku 49 stôp, poháňal ho jednovalcový parný stroj s výkonom 450 HP točiaci cca 26 otáčok za minútu. Kolesá boli uvádzané do pohybu prostredníctvom veľkého vahadla čnejúceho vysoko nad loď.

Stavebnica riečneho kolesového parníka v rozsype v mierke 1:8 pre pohon elektromotorom radu 500 pre veľmi pokročilých staviteľov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie, ale model vzhľadom k veľkosti a prepracovanosti vyžaduje veľkú dávku starostlivosti, trpezlivosti a vytrvalosti - ako je v lodnom staviteľstve potrebné na dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné a husté sekundové lepidlo, "acetónové" modelárske lepidlo, epoxid a lepidlo na lepenie plastikových modelov. Vlastná stavba prebieha podľa výkresov v zmenšenej mierke, perspektívnych výkresov zobrazujúcich detailne konštrukciu danej časti lode a nechýba ani príloha so 79 fotografiami dokumentujúcimi stavbu krok po kroku. Ďalšia príloha s 20 fotografiami potom dokumentuje skutočnú loď - v celkových pohľadoch i detailoch. (Útlocitlivejším povahám odporúčame nepozerať sa na poslednú stranu zachytávajúcu stav lode po požiari.) Zhotovovanie maketových detailov uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1.

Trup je tvorený jednodielnym vákuovým plastovým výliskom s kostrou z predseknutých dielov z brezovej preglejky. Paluba je z dielov z mikropenového PVC a preglejky s plankami znázorňujúcimi nosné trámy. Nadstavba má kostru z predseknutých preglejkových dielov, vonkajšie steny sú z mikropenového PVC, preglejky a vákuovo lisovaných plátov s vyznačenými oknami, dverami a ďalšími detailmi.

Kolesa sú tvorené konštrukciou z predseknutých preglejkových a plastových dielov. Sú upevnené na spoločnom hriadeli, ku ktorej sa pomocou ozubeného remeňa pripája pohonný elektromotor sprevodovaný do pomala.

Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, odlievaných z bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať takmer do nekonečna ... Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať ...

Pre pohon lode slúži jednosmerný elektromotor veľkosti 600-700 s prevodom do pomala (Dumas # 2029 alebo Graupner # 1750, nie je súčasťou stavebnice), napájaný z dvoch šesťčlánkových NiMH alebo NiCd akumulátorov (vhodný je napr. česťčlánok pre RC autá 1:10) alebo 12 V oloveného akumulátora. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora. Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok aspoň 20A (podľa motora) a jedno štandardné servo pre kormidlo.

S príslušnou úpravou trupu (nezabudnite na protipožiarne opatrenia!) môžete model poháňať parným strojom vhodnej veľkosti.

Stavebnica obsahuje:

vákuovo lisovaný trup, predseknuté a laserom vyrezávané preglejkové diely, smrekové planky, predseknuté diely z mikropenového PVC, vákuovo lisované plastové diely, mosadzné drôty a tyčovinu, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, 2 remenice a ozubený remienok, stavebný plán obsahujúci trojpohľadový výkres lodi a perspektívne nákresy jednotlivých krokov stavby, fotografická príloha zobrazujúca stavbu modelu a skutočnú loď, sadu samolepiek, návod ku stavbe.

Technické informácie

Dĺžka [mm] 1130
Šírka [mm] 310
Výška [mm] 400
Ovládané funkcie M,LK
Stavebná náročnosť S4
Náročnosť pilotáže P1

Odporúčaný pohon a RC vybavenie:

Motor Dumas #2029 12 V s prevodom 60,5:1 alebo Graupner #1750 Pile-Mot 12 V Graupner #2170 Dvojvalcový parný stroj + Sada prevodov #1048
Regulátor Graupner #2880 NAVY V30R -
Akumulátor Olovený gélový 12 V/7 Ah -
Servá 1x HS-311 1x HS-311
RC súprava min. 2 kanály

Otázka k produktu: Mount Washington riečny parník, ABS trup 1130mm

Kód tovaru: 4SP1235

Text otázky

Náhradné diely a súvisiace produkty

Získajte dopravu zdarma

pri objednávke nad 100 €

© PECKA MODELÁR s.r.o. 2011 - 2020. Všetky práva vyhradené.